dinsdag 19 maart 2013

AKA Handmade

Ik herinner me haar als een klein, blond meisje met heldere blauwe ogen en een rollende lach. Haar huis was een kleurrijke, warme boel en de deur stond er altijd open. Op de eerste spannende dag van mijn nieuwe school kwam ze me ophalen om huiswerk te maken en als ik op vrijdagavond alleen was, hingen we samen op de bank en keken we met chips en cola naar 'Medisch Centrum West'. Rinske kwam met al haar vrolijkheid op het juiste moment en werd mijn vriendinnetje. 
Jaren gingen voorbij en er kwam Facebook. Daar was ze weer. Als ik haar foto's bekijk, sprankelen haar ogen nog steeds en hoor ik weer haar aanstekelijke lach. Inmiddels zijn we moeder, woont zij in het Noorden en ik in het Zuiden en sturen we elkaar zo nu en dan een bericht alsof er geen onbekende jaren tussen ons in zitten. 
Nu, waarom schrijf ik over een jeugdvriendinnetje op een blog over creativiteit? Rinske is behalve een schat ook creatief. Ons contact is dan wel verwaterd, onze gemeenschappelijke interesses zijn dat niet. Rinske haakt, kookt en maakt prachtige kralen op een manier die voor mij abracadabra is. Je kunt haar vinden op www.akahandmade.nl, waar zij zich aansloot bij drie andere creatieve vrouwen en waar haar werk ook te koop is. 



Aka Handmade is een site die zeker een bezoekje waard is. Naast de knuffels van Rinske, vind je er allerlei unieke handgemaakte cadeau's, zoals kussens, gepersonaliseerde kraamcadeau's, bijzondere inspiratiedoosjes en accessoires voor de kinderkamer. Aka Handmade biedt uiteenlopende workshops, verhuurt met zorg samengestelde feestkisten in bijvoorbeeld prinsessen- of piratenthema en je kunt zelfs bij hen terecht voor compleet verzorgde kinderfeestjes aangepast aan je eigen wensen. Alles gecreëerd met liefde en precisie waardoor elk product uniek is. Neem eens een kijkje op hun site en laat je verrassen en inspireren door de mogelijkheden die deze vrouwen bieden en de manier waarop zij hun krachten bundelen door het inzetten van hun persoonlijke creatieve specialiteit. 



Een klein dingetje dan; Aka Handmade staat voor Anja, Karin en Anneke en daar mis ik toch Rinske. Ik pleit dan ook voor een eenvoudige naamsverandering in RAAK Handmade bijvoorbeeld, want dat geeft precies weer wat zij doen. Samenwerken, met zorg en aandacht voor een doelgroep die dat verdiend. Raker kun je de creatieve plank niet slaan. 




Www.akahandmade.nl 
Aka Handmade is een samenwerkingsverband tussen Anja's Kreatiez, Gewoon Karin en Luukkies. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten