zondag 3 februari 2013

Theater; je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen


Gisteren zat ik met mijn meisjes in de zaal bij Doornroosje, de musical. Ik ga graag met hen naar het theater en zij gaan graag mee. Gespannen gezichtjes in het donker om wat er achter het gordijn schuilgaat, fonkelende ogen bij de opkomst van Doornroosje, klappende handjes en wiebelende benen. Wat heb ik weer genoten. Hun ogen onverstoorbaar gericht op het podium, die van mij op mijn eigen prinsessen. 

De musical zelf is een aanrader, ook voor jonge kinderen. Voldoende afwisseling, humor en interactie, en genoeg lichteffecten en decorwisselingen om op tijd af te leiden van de hier en daar wat lange dialogen.

Bij thuiskomst werd er natuurlijk tig keer Doornroosje gespeeld, in verschillende zelf bedachte versies, waarna iedereen moe maar tevreden in slaap viel. Al was het dan gelukkig niet voor 100 jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten